Félmillió ügyfelet mozgatott meg a lakásbiztosítási kampány
Több mint 460 ezer ügyfelet mozgatott meg a lakásbiztosítási kampány – jelentették be a Magyar Nemzeti Bank és a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetői. A piaci koncentráció ugyanakkor csak kisebb mértékben mérséklődött.
Az előzetes várakozások többségét jóval felülmúló eredményeket hozott a márciusi lakásbiztosítási kampány: a 285 ezer új szerződéskötés mellett 176 ezren vizsgáltatták felül a meglévő szerződésüket – jelentették be hétfői tájékoztatójukon a Magyar Nemzeti Bank és a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetői. Túri Anikó, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közigazgatási államtitkára közölte: az előzetes adatok szerint a kampányban összesen 461 ezer lakásbiztosítási szerződés mozdult meg, miközben a lakásbiztosítási penetráció 72-ről 74 százalékra emelkedett.
Az államtitkár szerint a várakozásokat felülmúló eredményekben a Magyar Nemzeti Banknak, a biztosítóknak és az alkuszoknak is jelentős szerep jutott, sikerült növelni a lakásbiztosításokkal kapcsolatos pénzügyi tudatosságot. A munka ugyanakkor – tette hozzá – nem állhat meg, egész évben napirenden kell tartani ezt a témát, és fejleszteni szükséges magát a kampányt is. Túri Anikó kiemelte: körülbelül egymillió ember átlagos értéken számolva 18 ezer milliárd forint értékű ingatlana áll most korszerűbb, jobb ár-érték arányú védelem alatt.
Túri Anikó elmondta: a kampány életre hívásának célja a családok vagyoni biztonságának elősegítése, fokozása volt. Magyarországon hagyományosan az ingatlan a legfontosabb vagyontárgy, ezért is szerette volna a kormányzat a lakásbiztosításhoz kapcsolódó pénzügyi döntésre felhívni a figyelmet. Kiemelt cél volt a verseny fokozása is a biztosítási piacon, ezt szintén teljesítette a kampány. A kedvező hatások már februárban érezhetők voltak, nőtt a verseny a biztosítók között – fejtette ki az államtitkár.
Forrás: vg.hu
2024.04.17